Jogi és Szervezési Osztály

Jogi és Szervezési Osztály feladatai:

 

       Az önkormányzat és szervei működésével kapcsolatos feladatok:

  • Az önkormányzat képviselő-testületi és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülések előkészítésével, jegyzőkönyveinek vezetésével kapcsolatos teendők ellátása.
  • A testületi ülések határozatai és rendeletei, a nemzetiségi önkormányzat jegyzőkönyvei és döntései nyilvántartásának vezetése, és figyelemmel kísérése a határidők betartásának és a határozatok végrehajtásának, és szükség szerint jelzés a testületnek a beszámolási kötelezettség elmulasztásáról.
  • Lejárt határidejű határozatok nyilvántartása, jelentések készítése.
  • A képviselő-testületi ülések döntéseinek kihirdetése, közzététele.
  • Az országgyűlési képviselők, a polgármesterek és a helyi önkormányzati képviselők, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat választásával kapcsolatos teendőketellátja. Közreműködik az országos és helyi népszavazás előkészítésében. Részt vesz a választások lebonyolításában.
  • Előkészíti a közalapítványok alapító okiratait és azok módosításait.
  • Koordinálja a közérdekű adatok megismerésével, közzétételi kötelezettséggel járó feladatokat.
  • Az önkormányzat törvényességi felügyeletét ellátó szervvel folyamatosan kapcsolatot tart az erre kialakított rendszeren.
  • A naponta beérkező postai küldeményeket beszállítja, átveszi, rendezi, szétosztja. Elvégzi a kimenő postázási feladatokat.
  • Ellátja az iktatással kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a regiszterezés naprakész állapotáról. Nyilvántartja a bélyegzők vezetését. Ellátja az irattárazási és selejtezési feladatokat. Kapcsolatot tart a Hajdú-Bihar Megyei Levéltár Hajdúböszörményi Fióklevéltárával.
  • Biztosítja a tisztségviselők és a Polgármesteri Hivatal osztályai működésének adminisztratív és technikai követelményeit.
  • A Képviselő-testület és bizottságai, a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők, a jegyző, és az osztályvezetők részére jogi véleményt nyilvánít. Közreműködik a polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző és az aljegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek operatív ellátásában.

-       A megjelenő jogszabályokat figyelemmel kíséri, és felkérésre közreműködik a jogszabály-értelmezésben. Ellátja az önkormányzat és polgármesteri hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.

  • Az ügyfél tájékoztató keretében ellátja az ügyfélfogadásból ráháruló feladatokat intézi, és részben továbbítja az ügyeket.
  • Ellátja a Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, üléseivel kapcsolatos teendőket.
  • Ellátja a Polgármesteri Hivatal gondnoki feladatait, biztosítja a Hivatal leltározási feladatainak ellátásához a leltárfelelős személyét.
  • A Polgármesteri Hivatal gépjárműveire vonatkozóan ellátja a gépjárművezetői feladatokat, gondoskodik a gépjárművek megfelelő karbantartásáról.
  • Jegyző hatáskörébe tartozóan végzi a talált dolgok átvételével, kezelésével, valamint a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos feladatokat.
  • Kártérítési, kártalanítási igényekkel kapcsolatos ügyek szakmai kontrolljában közreműködés.
  • Részt vesz komplex felügyeleti vizsgálatokban és eseti célvizsgálatokban.
  •   A Hajdúböszörményi Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozó szerződések elkészítése, aláírásra történő előkészítése.
  •   Lakossági fórumok megszervezésében való közreműködés.
  •   Ellátja az Önkormányzat és Polgármesteri Hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
  • Az ügyfél tájékoztató keretében telefonos és személyes tájékoztatást nyújt az ügyfeleknek.
  • Ellátja az Oktatási és Művelődési Bizottság és a Népjóléti, Ifjúsági és Sport Bizottság üléseivel kapcsolatos adminisztratív teendőket.
  • Előkészíti és kezeli az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek vezetőinek megbízását, kinevezését, illetve ellátja a közalkalmazotti jogviszonyukkal kapcsolatos humánpolitikai feladatokat.
    • Kapcsolattartás a belső ellenőrrel.
    • Számlázási feladatok során a számlák szakmai tartalmának Gazdálkodási Osztály részére megadása.
    • Az osztály által végzett beruházások során az üzembe helyezési okmányok elkészítése és továbbítása a Gazdálkodási Osztály részére.

Elérhetőségek

Jogi és Szervezési Osztály

22

563-222

Dr. Molnár Szabolcs

jogi ügyintéző

Bogád Tamás

jogi ügyintéző

Kövér Ildikó

adminisztrátor, ügykezelő

21

563-221

Bata Miklósné

Iktató

adminisztrátor, ügykezelő

Ondó Lászlóné

Iktató

adminisztrátor, ügykezelő

20

563-220

Kálmán Attiláné

Iktató

adminisztrátor, ügykezelő

14

563-214

Biró Szilvia gondnok

15

563-200

Telefonközpont

64

563-264

Alpolgármesteri titkárság

Dóka Tiborné

adminisztrátor, ügykezelő

56

563-256

Jegyzői titkárság

Szabó-Dombi Nikoletta

adminisztrátor, ügykezelő

Alpolgármesteri titkárság

Szabóné Zavaczki Csilla

adminisztrátor, ügykezelő

59

563-259

Polgármesteri titkárság

Dezsőné Horváth Éva

adminisztrátor, ügykezelő

műhely

563-269

Nagy Imre

gépkocsivezető

 

Kapcsolódó dokumentumok

E-ügyintézés

Küldje elektronikusan (IDE kattintva)

Intézze ügyeit, hivatalos levelezéseit gyorsan, kényelmesen!

Legfrissebb hírek

Már olvasható a Szabadhajdú legfrissebb száma.

December 8. 13:35

Adventi programajánló

December 7. 15:35

Galériáinkból

VIII. Dísznövény és ízek fesztiválja

Programajánló

Meghívó

December 9. 16:30 - December 9. 17:00

Charley nénje - zenés vígjáték

December 20. 19:00 - December 20. 21:00

Látnivalók

Kálvin téri református templom

Hajdúböszörmény - Kálvin tér

Millecentenáriumi emlékmű - Csodaszarvas

Szent István tér