Jogi és Szervezési Osztály

Osztályvezető: Dr. Lajter Zoltán

 

Jogi és Szervezési Osztály feladatai:

 

              Az önkormányzat és szervei működésével kapcsolatos feladatok:

  • Az önkormányzat képviselő-testületi és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülések előkészítésével, jegyzőkönyveinek vezetésével kapcsolatos teendők ellátása.
  • A testületi ülések határozatai és rendeletei, a nemzetiségi önkormányzat jegyzőkönyvei és döntései nyilvántartásának vezetése, és figyelemmel kísérése a határidők betartásának és a határozatok végrehajtásának, és szükség szerint jelzés a testületnek a beszámolási kötelezettség elmulasztásáról.
  • A képviselő-testületi ülések döntéseinek kihirdetése, közzététele.
  • Az országgyűlési képviselők, a polgármesterek és a helyi önkormányzati képviselők, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat választásával kapcsolatos teendőketellátja. Közreműködik az országos és helyi népszavazás előkészítésében. Részt vesz a választások lebonyolításában.
  • Előkészíti a közalapítványok alapító okiratait és azok módosításait.
  • Koordinálja a közérdekű adatok megismerésével, közzétételi kötelezettséggel járó feladatokat.
  • Az önkormányzat törvényességi felügyeletét ellátó szervvel folyamatosan kapcsolatot tart az erre kialakított rendszeren.
  • A naponta beérkező postai küldeményeket beszállítja, átveszi, rendezi, szétosztja. Elvégzi a kimenő postázási feladatokat.
  • Ellátja az iktatással kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a regiszterezés naprakész állapotáról. Nyilvántartja a bélyegzők vezetését. Ellátja az irattározási és selejtezési feladatokat. Kapcsolatot tart a Hajdú-Bihar Megyei Levéltár Hajdúböszörményi Fióklevéltárával.
  • Biztosítja a tisztségviselők és a Polgármesteri Hivatal osztályai működésének adminisztratív és technikai követelményeit.
  • A Képviselő-testület és bizottságai, a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők, a jegyző, és az osztályvezetők részére jogi véleményt nyilvánít. Közreműködik a polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző és az aljegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek operatív ellátásában.
  • A megjelenő jogszabályokat figyelemmel kíséri, és felkérésre közreműködik a jogszabály-értelmezésben. Ellátja az önkormányzat és polgármesteri hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
  • Az ügyfél tájékoztató keretében ellátja az ügyfélfogadásból ráháruló feladatokat intézi, és részben továbbítja az ügyeket.
  • Ellátja a Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, üléseivel kapcsolatos teendőket.
  • Ellátja a Polgármesteri Hivatal gondnoki feladatait, biztosítja a Hivatal leltározási feladatainak ellátásához a leltárfelelős személyét.
  • A Polgármesteri Hivatal gépjárműveire vonatkozóan ellátja a gépjárművezetői feladatokat, gondoskodik a gépjárművek megfelelő karbantartásáról.
  • Jegyző hatáskörébe tartozóan végzi a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos feladatok
  • Kártérítési, kártalanítási igényekkel kapcsolatos ügyek szakmai kontrolljában közreműködés
  • Részt vesz komplex felügyeleti vizsgálatokban és eseti célvizsgálatokban.
  • A Hajdúböszörményi Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozó szerződések elkészítése, aláírásra történő előkészítése.
  • Lakossági fórumok megszervezésében való közreműködés.
  • Ellátja az Önkormányzat és Polgármesteri Hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
  • Az ügyfél tájékoztató keretében telefonos és személyes tájékoztatást nyújt az ügyfeleknek.
  • Ellátja az Oktatási és Művelődési Bizottság és a Népjóléti, Ifjúsági és Sport Bizottság üléseivel kapcsolatos adminisztratív teendőket.
    • Kapcsolattartás a belső ellenőrrel.
    • Számlázási feladatok során a számlák szakmai tartalmának Gazdálkodási Osztály részére megadása.
    • Az osztály által végzett beruházások során az üzembe helyezési okmányok elkészítése és továbbítása a Gazdálkodási Osztály részére.
    • Eljár birtokvédelmi ügyekben, határozatot hozhat a hasznok, károk, költségek kérdésében.

Elérhetőségek

Jogi és Szervezési Osztály

39 563-239

Dr. Lajter Zoltán

aljegyző/Jogi és Szervezési Osztály osztályvezető

40

 

 

 

38

563-240

 

 

 

563-238

Dr. Pankotai Tünde
jogi ügyintéző

Langerné Dr. Ökrös Szilvia
jogi ügyintéző

 

Kövér Ildikó
adminisztrátor, ügykezelő

42 563-242

Dóka Tiborné

adminisztrátor, ügykezelő

21

563-221

Sutyák Annamária
Iktató
adminisztrátor, ügykezelő

 

Ondó Lászlóné
Iktató
adminisztrátor, ügykezelő

20

563-220

Kálmán Attiláné
Iktató
adminisztrátor, ügykezelő

14

563-214

Biró Szilvia
gondnok

15

563-200

Telefonközpont

Tóth Imréné
portaszolgálat

64

563-264

Vargáné Fekete Adrienn
adminisztrátor, ügykezelő

56

563-256

Jegyzői titkárság

Szabóné Zavaczki Csilla
adminisztrátor, ügykezelő

Alpolgármesteri titkárság

Szabó-Dombi Nikoletta
adminisztrátor, ügykezelő

59

563-259

Polgármesteri titkárság

Földesiné Hegedűs Henrietta
adminisztrátor, ügykezelő

műhely

563-269

Nagy Imre
gépkocsivezető

Barta Csaba
gépkocsivezető

Oláh Csaba
karbantartó

 

Kapcsolódó dokumentumok

E-ügyintézés

Küldje elektronikusan (IDE kattintva)

Intézze ügyeit, hivatalos levelezéseit gyorsan, kényelmesen!

Legfrissebb hírek

Hirdetmény az 1993. évi LXXVIII. törvény 79 § (1) bekezdése alapján

Január 17. 12:59

Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft. - Helyi Járat – Menetrend

Január 17. 11:42

Galériáinkból

VIII. Dísznövény és ízek fesztiválja

Programajánló

"Tegnap a mában" - Magyar Kultúra Napja 2025

Sillye Gábor Művelődési Központ és Közösségi Ház

Január 22. 08:00

Dérynétől , István a királyig

Sillye Gábor Művelődési Központ és Közösségi Ház

Február 22. 08:00

Látnivalók

Hajdúsági Múzeum

Hajdúböszörmény - Főtér

Városháza

Bocskai István tér 1.