Jogi és Szervezési Osztály
Dr. Szathmári Anita osztályvezető bemutatkozása:
2002-ben szereztem diplomát a Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar jogász szakának nappali tagozatán. 2002. szeptember 16-a óta dolgozom ez idáig első munkahelyemként a Város Polgármesteri Hivatalában. A kötelező három év gyakorlatot a Hajdúböszörményi Polgármesteri Hivatalban töltöttem a Jogi és Szervezési Osztályon, amely gyakorlatot követően közigazgatási és jogi szakvizsgát tettem. 2012 márciusától aljegyzői kinevezésemig a Városfejlesztési és Műszaki Osztály Városüzemeltetési csoportjának vezetését láttam el.
Aljegyzői feladataim teljesítése mellett a Jogi és Szervezési Osztály, 2015. július 1-jétől a Jogi és Igazgatási Osztály vezetőjeként, 2017. január 1-jétől a Jogi és Városüzemeltetési Osztály vezetőjeként, 2020. február 01-jén az újonnan létrehozott Jogi és Szervezési Osztály vezetőjeként látom el képviselő-testület, a nemzetiségi önkormányzat, az önkormányzati alapítású alapítványok működésével kapcsolatos feladatokat, talált dolgok átvételével, kezelésével, a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos feladatokat, a központi iktató, az ügyfél-tájékoztató, a hivatal gondnoki teendőit.
Jogi és Szervezési Osztály feladatai:
Az önkormányzat és szervei működésével kapcsolatos feladatok:
- Az önkormányzat képviselő-testületi és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülések előkészítésével, jegyzőkönyveinek vezetésével kapcsolatos teendők ellátása.
- A testületi ülések határozatai és rendeletei, a nemzetiségi önkormányzat jegyzőkönyvei és döntései nyilvántartásának vezetése, és figyelemmel kísérése a határidők betartásának és a határozatok végrehajtásának, és szükség szerint jelzés a testületnek a beszámolási kötelezettség elmulasztásáról.
- Lejárt határidejű határozatok nyilvántartása, jelentések készítése.
- A képviselő-testületi ülések döntéseinek kihirdetése, közzététele.
- Az országgyűlési képviselők, a polgármesterek és a helyi önkormányzati képviselők, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat választásával kapcsolatos teendőketellátja. Közreműködik az országos és helyi népszavazás előkészítésében. Részt vesz a választások lebonyolításában.
- Előkészíti a közalapítványok alapító okiratait és azok módosításait.
- Koordinálja a közérdekű adatok megismerésével, közzétételi kötelezettséggel járó feladatokat.
- Az önkormányzat törvényességi felügyeletét ellátó szervvel folyamatosan kapcsolatot tart az erre kialakított rendszeren.
- A naponta beérkező postai küldeményeket átveszi, rendezi, szétosztja.
- Ellátja az iktatással kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a regiszterezés naprakész állapotáról. Nyilvántartja a bélyegzők vezetését. Ellátja az irattárazási és selejtezési feladatokat. Kapcsolatot tart a Hajdú-Bihar Megyei Levéltár Hajdúböszörményi Fióklevéltárával.
- Biztosítja a tisztségviselők és a Polgármesteri Hivatal osztályai működésének adminisztratív és technikai követelményeit.
- A Képviselő-testület és bizottságai, a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők, a jegyző, és az osztályvezetők részére jogi véleményt nyilvánít. Közreműködik a polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző és az aljegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek operatív ellátásában.
- A megjelenő jogszabályokat figyelemmel kíséri, és felkérésre közreműködik a jogszabály-értelmezésben. Ellátja az önkormányzat és polgármesteri hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
- Az ügyfél tájékoztató keretében ellátja az ügyfélfogadásból ráháruló feladatokat intézi, és részben továbbítja az ügyeket.
- Ellátja a Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, üléseivel kapcsolatos teendőket.
- Ellátja a Polgármesteri Hivatal gondnoki feladatait, biztosítja a Hivatal leltározási feladatainak ellátásához a leltárfelelős személyét.
- A Polgármesteri Hivatal gépjárműveire vonatkozóan ellátja a gépjárművezetői feladatokat, gondoskodik a gépjárművek megfelelő karbantartásáról.
- Jegyző hatáskörébe tartozóan végzi a talált dolgok átvételével, kezelésével, valamint a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos feladatokat.
- Ellátja a Gazdasági Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság tevékenységével kapcsolatos ügyviteli teendőket.
- Kártérítési, kártalanítási igényekkel kapcsolatos ügyek szakmai kontrolljában közreműködés.
- Részt vesz komplex felügyeleti vizsgálatokban és eseti célvizsgálatokban.
- A Hajdúböszörményi Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozó szerződések elkészítése, aláírásra történő előkészítése.
- Lakossági fórumok megszervezésében való közreműködés.
Elérhetőségek
Jogi És Szervezési Osztály |
22 |
563-222 |
Dr. Pankotai Tünde jogi ügyintéző Dr. Molnár Szabolcs jogi ügyintéző Bődi Barbara adminisztrátor, ügykezelő |
21 |
563-221 |
Csókáné Bársony Ibolya Iktató adminisztrátor, ügykezelő |
|
20 |
563-220 |
Kálmán Attiláné Iktató adminisztrátor, ügykezelő Földesi Adrienn Iktató adminisztrátor, ügykezelő |
|
14 |
563-214 |
Biró Szilvia gondnok |
|
15 |
563-200 |
Telefonközpont |
|
56 |
563-256 |
Borsi Éva Jegyzői titkárság adminisztrátor, ügykezelő Szabóné Zavaczki Csilla Alpolgármesteri titkárság adminisztrátor, ügykezelő |
|
59 |
563-259 |
Dezsőné Horváth Éva Polgármesteri titkárság adminisztrátor, ügykezelő Nagy Imre gépkocsivezető |
|
64 |
563-264 |
Dóka Tiborné Alpolgármesteri titkárság adminisztrátor, ügykezelő |
|
műhely |
563-269 |
|
Kapcsolódó dokumentumok
E-ügyintézés

Küldje elektronikusan (IDE kattintva)
Intézze ügyeit, hivatalos levelezéseit gyorsan, kényelmesen!
Legfrissebb hírek
Galériáinkból
Programajánló
Látnivalók