Jogi és Szervezési Osztály
Osztályvezető: Dr. Vincze-Miqdadi Edit aljegyző/Jogi és Szervezési Osztály osztályvezető
Jogi és Szervezési Osztály feladatai:
Az önkormányzat és szervei működésével kapcsolatos feladatok:
- Az önkormányzat képviselő-testületi és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülések előkészítésével, jegyzőkönyveinek vezetésével kapcsolatos teendők ellátása.
- A testületi ülések határozatai és rendeletei, a nemzetiségi önkormányzat jegyzőkönyvei és döntései nyilvántartásának vezetése, és figyelemmel kísérése a határidők betartásának és a határozatok végrehajtásának, és szükség szerint jelzés a testületnek a beszámolási kötelezettség elmulasztásáról.
- Lejárt határidejű határozatok nyilvántartása, jelentések készítése.
- A képviselő-testületi ülések döntéseinek kihirdetése, közzététele.
- Az országgyűlési képviselők, a polgármesterek és a helyi önkormányzati képviselők, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat választásával kapcsolatos teendőketellátja. Közreműködik az országos és helyi népszavazás előkészítésében. Részt vesz a választások lebonyolításában.
- Előkészíti a közalapítványok alapító okiratait és azok módosításait.
- Koordinálja a közérdekű adatok megismerésével, közzétételi kötelezettséggel járó feladatokat.
- Az önkormányzat törvényességi felügyeletét ellátó szervvel folyamatosan kapcsolatot tart az erre kialakított rendszeren.
- A naponta beérkező postai küldeményeket beszállítja, átveszi, rendezi, szétosztja. Elvégzi a kimenő postázási feladatokat.
- Ellátja az iktatással kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a regiszterezés naprakész állapotáról. Nyilvántartja a bélyegzők vezetését. Ellátja az irattárazási és selejtezési feladatokat. Kapcsolatot tart a Hajdú-Bihar Megyei Levéltár Hajdúböszörményi Fióklevéltárával.
- Biztosítja a tisztségviselők és a Polgármesteri Hivatal osztályai működésének adminisztratív és technikai követelményeit.
- A Képviselő-testület és bizottságai, a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők, a jegyző, és az osztályvezetők részére jogi véleményt nyilvánít. Közreműködik a polgármester, az alpolgármesterek, a jegyző és az aljegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek operatív ellátásában.
- A megjelenő jogszabályokat figyelemmel kíséri, és felkérésre közreműködik a jogszabály-értelmezésben. Ellátja az önkormányzat és polgármesteri hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
- Az ügyfél tájékoztató keretében ellátja az ügyfélfogadásból ráháruló feladatokat intézi, és részben továbbítja az ügyeket.
- Ellátja a Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, üléseivel kapcsolatos teendőket.
- Ellátja a Polgármesteri Hivatal gondnoki feladatait, biztosítja a Hivatal leltározási feladatainak ellátásához a leltárfelelős személyét.
- A Polgármesteri Hivatal gépjárműveire vonatkozóan ellátja a gépjárművezetői feladatokat, gondoskodik a gépjárművek megfelelő karbantartásáról.
- Jegyző hatáskörébe tartozóan végzi a talált dolgok átvételével, kezelésével, valamint a társasházak törvényességi felügyeletével kapcsolatos feladatokat.
- Kártérítési, kártalanítási igényekkel kapcsolatos ügyek szakmai kontrolljában közreműködés.
- Részt vesz komplex felügyeleti vizsgálatokban és eseti célvizsgálatokban.
- A Hajdúböszörményi Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozó szerződések elkészítése, aláírásra történő előkészítése.
- Lakossági fórumok megszervezésében való közreműködés.
- Ellátja az Önkormányzat és Polgármesteri Hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
- Az ügyfél tájékoztató keretében telefonos és személyes tájékoztatást nyújt az ügyfeleknek.
- Ellátja az Oktatási és Művelődési Bizottság és a Népjóléti, Ifjúsági és Sport Bizottság üléseivel kapcsolatos adminisztratív teendőket.
-
Előkészíti és kezeli az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek vezetőinek megbízását, kinevezését, illetve ellátja a közalkalmazotti jogviszonyukkal kapcsolatos humánpolitikai feladatokat.
- Kapcsolattartás a belső ellenőrrel.
- Számlázási feladatok során a számlák szakmai tartalmának Gazdálkodási Osztály részére megadása.
- Az osztály által végzett beruházások során az üzembe helyezési okmányok elkészítése és továbbítása a Gazdálkodási Osztály részére.
- Ellátja az ingó és ingatlan vagyonértékesítéssel kapcsolatos feladatokat.
Elérhetőségek
Jogi és Szervezési Osztály |
39 | 563-239 |
Dr. Vincze-Miqdadi Edit aljegyző/Jogi és Szervezési Osztály osztályvezető |
40
38 |
563-240
563-238 |
Dr. Ónodi Csaba jogi ügyintéző Kövér Ildikó adminisztrátor, ügykezelő |
|
21 |
563-221 |
Bata Miklósné Iktató adminisztrátor, ügykezelő Ondó Lászlóné Iktató adminisztrátor, ügykezelő |
|
20 |
563-220 |
Kálmán Attiláné Iktató adminisztrátor, ügykezelő |
|
14 |
563-214 |
Biró Szilvia gondnok |
|
15 |
563-200 |
Telefonközpont |
|
64 |
563-264 |
Alpolgármesteri titkárság Dóka Tiborné adminisztrátor, ügykezelő |
|
56 |
563-256 |
Jegyzői titkárság Szabó-Dombi Nikoletta adminisztrátor, ügykezelő Alpolgármesteri titkárság Szabóné Zavaczki Csilla adminisztrátor, ügykezelő |
|
59 |
563-259 |
Polgármesteri titkárság Dezsőné Horváth Éva adminisztrátor, ügykezelő |
|
műhely |
563-269 |
Nagy Imre gépkocsivezető Oláh Csaba karbantartó |
Kapcsolódó dokumentumok
E-ügyintézés

Küldje elektronikusan (IDE kattintva)
Intézze ügyeit, hivatalos levelezéseit gyorsan, kényelmesen!
Legfrissebb hírek
Őszi közlekedés: legyenek körültekintőek!
Október 3. 15:42
Galériáinkból
51. Országos elsősegély verseny területi fordulója
Programajánló
Szécsi-emlékkoncert
Sillye Gábor Művelődési Központ és Közösségi Ház
Október 17. 19:00
Szociális Szolgáltatási Központ Nappali Ellátásának nyílt napja (Idősek hónapja)
Szociális Szolgáltatási Központ, Hb. Rákóczi utca 42. sz.
Október 18. 10:00
Látnivalók