Bodnár Margit pedagógus, iskolaigazgató, képviselő munkássága
Bodnár Margit pedagógus, nyugalmazott iskolaigazgató, önkormányzati képviselő, az Oktatási és Művelődési Bizottság elnöke Hajdúböszörményben született 1955. december 8-án. Testvérével gazdálkodó családban nevelkedett, s a hajdúböszörményi iskolás évek után Nyíregyházán tanult, ahol magyar-történelem szakos tanári diplomát szerzett 1978-ban. Később a Kossut Egyetemen elvégezte a pedagógia szakot, majd a közoktatásvezetői képesítést is megszerezte.
A főiskola után Balmazújvároson helyezkedett el, majd 1981-től a hajdúböszörményi 4. számú általános iskola, ma a Középkerti Magyar - Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedagógusaként, 1992-től egészen nyugdíjazásáig, 2018-ig az intézmény vezetőjeként dolgozott. 2006-tól önkormányzati képviselőként tevékenykedett. Hajdúböszörmény középkerti településrésze határozta meg munkáját; ott született, ott nőtt fel és ott dolgozott közel négy évtizeden át. Pedagógiai munkájában folyamatosan az önművelésre törekedett. Figyelemmel kísérte a szakmai területeken folyó változásokat. Fontosnak tartotta a szakmai megújulást. Széles körű szakmai kapcsolatrendszerrel bírt. Igazgatása alatt, a Középkerti Általános Iskola és a Középkert életében hatalmas fordulat következett be 2007-ben, amikor egy modern, a 21. század elvárásainak minden tekintetben megfelelő iskolai komplexum került átadásra, kiváltva ezzel az addigi négy telephelyet. Egy vele készült riport alkalmával úgy nyilatkozott, hogy élete értelmét az iskolája jelentette. Minden egyes gyermeket név szerint
ismert. Nyomon követte személyiségük fejlődését, iskolai teljesítményüket, majd életük alakulását. Tanárként a tanulók képességeit tartotta szem előtt, kiemelten kezelte az egyéni előrehaladást. Tekintélye volt tanítványai körében. Jó kapcsolatot ápolt a szülőkkel is, akik szintén tisztelték és szerették. Szakmai kezdeményező szerepe nemcsak intézményi szinten nyilvánult meg, hanem városi, regionális szinten is. Tanítási gyakorlatában a tanulók képességeit tartotta szem előtt, megteremtette az egyéni tanulási utakat. Pedagógiai- nevelési módszereivel formálta a gyermekek problémamegoldó és együttműködési képességét. A rábízott tanulók személyiségfejlődését mindig is szem előtt tartva segítette őket. Alaposan ismerte azokat a befolyásoló tényezőket, ami meghatározó volt a diákok komplex személyiségfejlődésében. Elfogadó és befogadó attitűddel rendelkezett és nagy hangsúlyt fektetett a tanulók egymás közötti és felnőtt- gyermek közötti interakciók alakulására, formálására. Mindig nagy odafigyeléssel figyelte a gyermekeket. A tanulmányaikat befejezett diákok sorsát is nyomon követte. Kollégáit szakmai fejlődésükben maximálisan támogatta és ösztönözte. A versenyekre való felkészítés, versenyeztetés nagy hangsúlyt kapott az intézmény nevelő- oktató munkájában. Rendszeres kapcsolatot tartott a médiával, mely segítette az intézmény arculatának megismertetését, az iskolában dolgozók munkájának népszerűsítését. Intézményvezetői teendői mellett 2006-tól egészen haláláig a város Képviselő-testületének munkáját is segítette a középkerti városrész képviselőjeként. Három bizottság munkájában vett részt, míg az Oktatási és Művelődési Bizottságnak pedig az elnöke volt. Több önkormányzati feladatellátást koordináló csoport tagja volt, így a Hajdúböszörményi Települési Értéktár Bizottság, Bűnmegelőzési Tanács, Esélyteremtő Munkacsoport és a Hajdúböszörményi Kábítószerügyi Egyeztető Fórum. Precíz, megbízható, nagy teherbírású emberként, munkájára minden esetben lehetett számítani.
Példa értékű szakmai tevékenysége, pedagógiai munkássága és önkormányzati képviselőként végzett lelkiismeretes munkája alapján 2018-ban A város a dr. Molnár István díjjal jutalmazta,
míg 2022-ben a megyei Maróthi György – díjat vehette át.
Munkáját végig odaadással, szakmai alázattal, mások iránti tisztelettel végezte. Életének 68. évében, méltósággal viselt, hosszantartó súlyos betegség után hunyt el.
Bodnár Margit a rábízott tanulók személyiségfejlődését mindig is szem előtt tartva segítette őket. Alaposan ismerte azokat a befolyásoló tényezőket, ami meghatározó volt a diákok komplex személyiségfejlődésében. Elfogadó és befogadó attitűddel rendelkezett és nagy hangsúlyt fektetett a tanulók egymás közötti és felnőtt- gyermek közötti interakciók alakulására, formálására. Mindig nagy odafigyeléssel figyelte a gyermekeket. A tanulmányaikat befejezett diákok sorsát is nyomon követte. Kollégáit szakmai fejlődésükben maximálisan támogatta és ösztönözte. A versenyekre való felkészítés, versenyeztetés nagy hangsúlyt kapott az intézmény nevelő- oktató munkájában.
Legfrissebb hírek
Hirdetmény az 1993. évi LXXVIII. törvény 79 § (1) bekezdése alapján
Január 17. 12:59
Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Nonprofit Kft. - Helyi Járat – Menetrend
Január 17. 11:42
Galériáinkból
2024.09.19. Maszk adományozás az egészségügyi intézmények részére
Programajánló
XV. Dísznövény és Ízek Fesztiválja
Bocskai István tér
Május 17. 08:00
"Tegnap a mában" - Magyar Kultúra Napja 2025
Sillye Gábor Művelődési Központ és Közösségi Ház
Január 22. 08:00
Látnivalók